knugen

 

Denna dag: Vaknade kl 6, av outgrundliga anledningar. Några timmar senare efter en frukost med jordgubbar sprang jag till Elin och fick skjuts till kyrkan. Vi övade på våra sånger, och när det tillslut småbarnens tur att springa på toa så börjar folk skrika ''KUNGEN KOMMMER!''. Och det gjorde han, med sin fruga också.

Vi sjöng våra låtar och sedan gick kungaparet fram och tackade en nervös kör. Ett litet barn frågade ''vad har du gjort med handen?'' till Silvia. Hon berättade att hon hade ramlat.

Därefter åkte jag hem till Bella och färgade hennes hår mörkrött (bara sådär), Sen bar det av till Skönviksparken där dansen skulle hållas. Det spöregnade. Vi fick öva på dansen i det snorhala gräset, sen kommenderade danslärarn in oss på kaffestugan och vi fick te/kaffe. Väntade där ett bra tag, tills man hörde orkestern och räknade ut att kungen anlände. Efter att Carl Gustav haft sitt tacktal (han kallade sin fru för drottningen) så rusade vi in i 80-talskläderna, benvärmare och neon och dansade i kallt blött gräs, antingen barfota eller som i mitt fall - gummistövlar.

Nu är jag sliten! Puss och kram minnesvärd dag /malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0